onsdag 22 juni 2011

Lyxigt - och ännu lyxigare!

Idag var det dax för en favorit i repris: en eftermiddag på Raison d'être, dvs. Grand Hotels superlyxiga och fantastiska Spa, tillsammans med mannen. Som bekant började vi vår semester förra året med en eftermiddag på samma ställe och då konstaterade vi att det är ett perfekt sätt att börja semestern på. Att få chans att göra om samma sak igen kändes oerhört lyxigt. Och tro't eller ej, men den här gången blev det ännu lyxigare.

För när vi anlände till hotellet med andan i halsen - efter att ha letat parkeringsplats i en hel liten evighet och tagit oss förbi fotograferna som vi antog väntade på Foo Fighters - visade det sig att våra Spa-terapeuter sekunderna innan fått direktiv om att ge oss en en privat Spa-svit! Alltså, om jag tyckte anläggningen var superlyxig förra året så var det här himmelriket. I sviten fanns bubbelpool, bastu, ångbastu och dusch - allt med plats för två och precis lika snyggt som övriga anläggningen.

Först fick vi en timmes massage - på de bredaste och bekvämaste massagebänkar jag varit med om - sen tillbringade vi två timmar i svitens andra rum. Vi drack te och vatten, åt choklad (mannen) och vackert uppskuren frukt i bubbelpoolen och blickade ut över slottet, nyttjade alla skönhetsprodukter på toalettbordet och bastade innan vi uppkrupna i mjuka fåtöljer (också de med utsikt över Stockholm) och tjocka frottérockar beställde - och åt - lunch via room service. Paketet (exklusive lunch) kallas för "The Special Treat". Behöver jag säga att det verkligen var "specialbehandling", att inget Spa jag hittills varit på kan mäta sig med detta - och att jag aldrig, aldrig ville gå därifrån?

Men som vid alla drömlika tillstånd gäller det att vakna och komma tillbaka till verkligheten. I vårt fall dagishämtning, packning och en lång bilfärd till landet där sommarlovet väntar för mina kära. Själv ska jag jobba ännu en vecka. Men vem är väl jag att klaga? En vecka med egna tankar och egen tid känns ofta som semester, även om jag jobbar. Sen väntar långledighet även för mig. Och den här Spa-eftermiddag kommer jag att kunna leva på länge....

Inga kommentarer: