lördag 24 juli 2010

äntligen på väg

Efter ändrade planer och uppskjuten avresa är det nu ÄNTLIGEN semester på riktigt.... Och vilken perfekt start på fyra veckors ledighet det blev. En löprunda igår morse, arbete fram till lunch (vilket i praktiken innebar att jag hann koppla om telefon och e-post och vattna blommorna...) och sen checkade mannen och jag in på Grand Hotells nya SPA-anläggning. Helt klart en av de snyggaste och lyxigaste SPA:n jag varit på. Så snyggt, så rätt - å sååå skönt! Snacka om att komma in i "semester-mood" på ett kick! Vi njöt i fulla drag. Fick behandling, badade, bastade, käkade - och sov middag!! Vi blev kvar hela eftermiddagen. Sen blev det strövtåg till Akademibokhandeln där vi långfikade och bläddrade i böcker och tidningar (min favvissysselsättning!). Sen mötte vi raraste L&S, käkade middag, tog en minikrogrunda på stan och mötte Bror:en innan vi kröp till kojs vid halv två-tiden. Och imorse blev det härlig långfrukost med paret som övernattade innan vi satte oss i bilen. Efter en mellanlandning för att hämta dottern som varit hos farmor en vecka (och byta halva besättningen) var vi framme vid halv åtta-rycket ("köra-själv-hela-vägen-premiär" för mig. Ta-dah!) där huset var tänt och Mor, Bror och Svägerska hade maten klar. Vad gjorde det då att det regnade på tvären och vi var dyngsura innan vi ens fått in hälften av packningen? Nu är jag officiellt "out of office"!!

Inga kommentarer: