söndag 8 maj 2011

En helg "in da hood"

Efter en kort tjänstetrip till Malmö (jodå, jag fick visum till slut - trots att det ingick språktest i visumansökan....) har jag hängt i kvarteren runt bostaden hela helgen. I fredags blev det "efter-dagis-häng" i parken och på torget. Det sistnämnda slutade med ett glas vin på kvarterskrogen ihop med vänner/dagiskompis och att hela gänget plockade upp sushi på vägen hem till oss. Mys!

På lördagsmorgonen var det vårstädning i bostadsrättsföreningen. Både föreningens och mitt livs första. God uppslutning gjorde att vi var klara på en knapp timme och ägnade resten av förmiddagen åt att grilla och mingla med alla trevliga grannar (himmel vad många ungar det bor i vårt hus!). På eftermiddagen hängde vi i parken, drack kaffe och bara njöt av vårvädret. Och idag blev det först en löptur runt viken i morgonsol, sen dansskola. Efteråt hängde vi på torget där det var loppis, fiskdamm, provsmakning från restaurangerna i området, sagotält och ponnyridning - och en hel drös med trevliga människor och kompisar till dottern (med risk för att verka tjatig, men himmel vad många ungar det bor här!). Sen blev det balkongmys innan dottern och jag dansade loss till Veronica Maggios senaste och lagade mat. Jag älskar att bo här!




Ps. Det ryktades oxå att det var musik, uppträdanden och annat festligt på stora torget (ca 5-10 minuters promenad bort), men inte ens så långt bort från hemmet ville vi gå den här helgen....

Inga kommentarer: