lördag 30 april 2011

Äntligen blev det av!

Ända sedan jag fick min första systemkamera (när jag var 15 år) har jag funderat på att gå en fotokurs, men det har liksom aldrig blivit av. Visst, jag har tagit bra bilder. Men egentligen har det varit mer tur än skicklighet. Jag har ett hyfsat bra bildsinne som kompenserat den bristande tekniska kunskapen. Men idag blev det äntligen av. En heldags, intensivkurs i en liten grupp: vi var sex personer som traskade runt stan med kameror och stativ. Fokus i den här grundkursen låg på tekniken. Att lära sig varför vi gör vissa inställningar. Vi övade och övade, analyserade och diskuterade. Hur roligt som helst - särskilt det "diagnostiska provet" som jag lyckades väldigt väl med. Som sagt, hur roligt som helst. Och jag har redan bestämt mig: i höst blir det ännu en kurs. Frågan är bara vilken kurs jag ska välja först: bildkomposition, kreativ fotografering eller matfotografering. Hm....





Inga kommentarer: