måndag 28 mars 2011

Ett kort besök hos solen & värmen

Så var vi hemma igen efter vår träningsresa i solen på Algarvekusten i Portugal. Det har varit hur härligt som helst: sol på nosen, trevliga människor, god mat - och faktiskt rätt mycket träning för min del oxå, tro't eller ej. Efter nästan fyra veckor gav min hosta - mirakulöst - med sig samma dag vi åkte, dottern och jag (mannen åkte ju som bekant en vecka tidigare). Och trots att mannen jobbade mycket och att "dotter-logistiken" skulle lösas hann jag med åtta träningspass och två massage/akupunkturbehandlingar. Förutom löpning blev det yoga, stavgång och core i fantastiskt väder och underbar miljö. Och i samband med fredagens klassiska "Bergspass" sprang jag mitt livs första mil! Ta-dah!! Även om det tog fasligt lång tid är jag sjukt nöjd med mig själv - särskilt eftersom jag tog två (av fyra) "delmål" i en smäll: jag orkade springa i en hel timme och jag orkade springa en hel mil. Kvar är alltså att någon gång springa milen under en timme och att någon gång ta mig igenom en halvmara. Men det kommer. För efter den här veckan känner jag mig oerhört inspirerad och taggad!



Ps. Vill du se fler bilder? Kolla in min FB-sida!

Inga kommentarer: