tisdag 7 juli 2009

Kunde inte sagt det bättre själv

Okej, jag erkänner. Jag tar tillbaka: jag läser alls inte bara böcker jag blir berörd av. En hel del av den mer lättsmälta typen går oxå ner. Dussindeckare, till exempel. Särskilt under sommarledigheten (vad är det med svensk sommar och deckare egentligen? Både pockethyllorna och TV-tablån är överfulla av dem, särskilt brittiska i det senare fallet...). Nu senast har jag plöjt Camilla Läckbergs "Sjöjungfrun". Trots att jag egentligen inte gillar hennes böcker. Blir mest provocerad av .... ja, något jag inte riktigt kunnat sätta fingret på. "Sjöjungfrun" är inget undantag - ganska fånig, egentligen. Men så läste jag en recension av "Sjöjungfrun" skriven av Lotta Olsson/DN och plötsligt föll allt på plats. Det är precis så det är, precis det som provocerar mig så. Och ändå kan jag inte låta bli att både köpa och läsa.... Högst irriterande.

Inga kommentarer: