fredag 26 juni 2009

Semester - med stort frågetecken

Under hela den här knasiga, slitiga, tunga och kalla våren har semestern hägrat som ett visuellt målsnöre. Alla helger som mannen varit på resande fot (under de senaste tre månaderna tror jag vi haft TVÅ hela helger tillsammans , alla kvällar han varit borta, inför alla deadlines och vid alla läkarkontroller, har jag upprepat "bara fram till semestern" som ett mantra. Och nu står jag äntligen här. Nästan i allafall. För även om sista dagen innan en veckolång semester (ledig en, jobbar två, ledig fyra....) är gjord, är mannen bortrest till på söndag eftermiddag. Dessutom flyttades en deadline och en arbetsuppgift ompriorterades, så nu sitter jag här en fredagskväll med ca 200 sidor att korrekturläsa - en uppgift som troligtvis kommer ta hela lördagen och delar av söndagen oxå.... (men födelsedagskaffe blir det på söndag em som planerat - då SKA skiten vara avklarad - men räkna inte med något välstädat hem eller sju sorters hembakat på bordet!). På måndag morgon ska dokumentet diskuteras på ännu ett möte innan jag ska leverera till en samverkande myndighet innan kl. 9.30. Men sen är det vila som gäller. Ja, när vi inte ska fixa dop- och födelsedagspresenter, hjälpa svärföräldrarna med husrenovering, bistå svägerskans familj med målning och måla möbler, alltså.... =)

Inga kommentarer: