onsdag 22 april 2009

Trevlig onsdag

Så här års, när våren just är antågande, brukar jag ju börja intala mig själv att "den här våren och sommaren ska jag verkligen ta vara på dagarna". Ni som följt mig ett tag vet ju att det brukar gå så där.... Men skam den som ger sig. Fast nu handlar mantrat inte bara om vår och sommaren utan om vardagen som sådan. Att njuta av stunden. Göra roliga saker. Att inte hemfalla åt rutin och trötthet som leder till slösurfande eller zappande på dumburken. Att umgås med familj och vänner istället. Så denna onsdagskväll blev det gott vin och god mat på Ljunggrens med tjejerna - och en massa gapflabb, förstås. Så mycket trevligare och mer energigivande. Tack rara!

Och nej, jag åt inte Nemo till middag. Mumsade istället i mig Ljungans Maki Chili Crisp: Tempurafriterad tigerräka med gochujangmajonnäs, avokado, gurka och gräslök. Mmmm....

Inga kommentarer: