torsdag 23 april 2009

Brukainspiration

Vad gillar Du hos Dig själv?

En fråga som inte alltid är alldeles lätt att svara på, inte minst eftersom svaret har så många olika nivåer och perspektiv. Men en sak gillar jag med mig: Att jag inspireras av det jag ser och upplever. Och att jag är handlingskraftig - i ordets båda bemärkelser (ja, okej då, två saker jag gillar med mig....)! Vackra saker, snygg design, fantastiska upplevelser. Och att jag förmår att omsätta inspirationen i praktiken. Mina "djävulshorn", Ni vet. Frågan hur svårt det kan vara att göra själv. Oftast så går det. Men så där särskilt etiskt och moraliskt är det ju inte. För var går gränsen mellan att inspireras och härmas? Och särskilt roligt är det ju inte alltid när man kommit på en toppenidé och någon annan genast gör samma sak.

Nä, då är det lättare - och svårare, kanske - att inspireras av inredning. Just nu (?) vill jag ha allt hos Bruka Design. Så till den milda grad att jag faktiskt skulle kunna överleva om vårt lantställe så småningom såg ut som en Brukabutik. Och håll med om att hela sortimentet doftar sommar, sol och salta bad - och skulle vara som klippt och skuret för vårt hus på landet!

2 kommentarer:

Helena sa...

DOm har så fina saker på bruka vi inhandlade koppar, fat, frukost och pasta skålar för ett tag sedan i rosa och grönt och vi älskar dom :)
Hoppas att allt är bra med er och att ni får njuta av solen i helegen.

Stora kramar till er.

Lilla Pricken sa...

Rosa å grönt - det är nog min favvokombo: Det doftar liksom sommar på något vis. Å nu är den ju antågande - Hurra! Hoppas Ni oxå passar på att njuta. Kram!