måndag 22 december 2008

Klappjakt del II

Jag tillhör ju dem som gillar jakten på den perfekta julklappen. Och ja, jag är säker på att den finns. Så trots att jag till exempel har typ hundra idéer till en person bestämmer jag mig inte förrän i sista minuten: den perfekta klappen KAN ju dyka upp. I slutändan brukar det här tillvägagångssättet bli ganska dyrt....

Har Ni förresten tänkt på att vi ofta kompenserar dålig fantasi/planering med pengar? Egentligen går det ju att hitta bra klappar för en ganska billig penning. Till årets julfest på jobbet skulle det handlas en klapp för max 50 kronor. Och visst blev det mycket choklad och pocketböcker, men folk visade verkligen prov på god fantasi och många bra klappar. En av mina favvisar var tio krokuslökar färdiga för plantering! Men till slut står man där, dagen före julafton, med huvudet tomt på idéer. Då är det rätt lätt att ta första bästa klapp, låt vara att den är minst en femhundring dyrare än vad jag tänkt från början. Fler som känner igen sig...?

Inga kommentarer: