söndag 12 oktober 2008

Så imponerad

I dagens DN fanns en bra intervju med en fantastisk tjej, Therese Eriksson. Bara 17 år gammal startade hon och en kompis stödförningen Maskrosbarn för barn till missbrukande eller psykiskt sjuka föräldrar. Förutom att det självklart är en bra sak blev jag så oerhört imponerad över den här tjejens mognad och styrka att förhålla sig till sin missbrukande mamma. Jag menar, att vara 21 år (hennes nuvarande ålder) och ha ett motto som lyder "jag gör alltid rätt för det är jag som väljer" tyder ju på viss insikt - själv närmar jag mig 40 och har ännu inte fattat nå't.....

Av någon anledning hittar jag inte DN:s artikel på nätet, men Maskrosbarn har en webbsida och Therese Eriksson har en blogg. Dessutom har Aftonbladet oxå skrivt om föreningen (080923). Den artikeln hittar Du här.

Inga kommentarer: