tisdag 14 oktober 2008

längtar redan

Så har ännu en helg svischat förbi i 190 knyck. Förutom fredagens trevliga middag blev det fönstershopping med A i lördags (för en brödpensel och en kökstimer räknas knappast som shopping) och bullbak (följdaktligen....) följt av film och popcorn i soffan på kvällen. Och i söndags var J&H förbi på kaffe och bullar (så klart), därefter pep familjen iväg till Ikea innan det var dax för middag, välling, tandborstning och nattning.

Å sen var det plötsligt måndagmorgon igen - var 17 tog helgen vägen? Har jag överhuvudtaget varit ledig? Var så himla trött när klockan ringde kvart över fem (jo, om jag ska hinna göra full tid innan jag hämtar Skrutt på dagis, så....). Mannen skulle ut och resa (läs: ha en lugn natt på hotell), själv blev jag fast vid spisen (lagade all mat inför helgens resa) med en övertrött dotter klängandes vid benen. Kvart i sju gav hon upp och somnade som en stock. Själv hade jag för ovanlighetens skull tagit hem en del jobb, så det blev ytterligare ett gäng timmar innan jag fick vila. Livet på en pinne. Herreguu' vad jag skulle vilja ha semester - å då menar jag längre semester än ett par dagar och definitivt utan takläggning, målning eller alla andra "måsten".

Inga kommentarer: