torsdag 17 juli 2008

Nedräkning

Nedräkningen har börjat: Snart är det semester. Även om jag redan haft en vecka och nyligen varit föräldraledig känner jag mig slutkörd och har nästan varit kroniskt trött i över en månad. Och eftersom semesterlugnet redan spridit ut sig på jobbet (ungefär i samma takt som nyhetstorkan lagt sig över svensk media. Jag menar, bantning, alkoholkonsumtion, grillrecept, sexvanor och FRA: finns det inget annat i hela världen att skriva om?!) har jag omedvetet trappat ner den senaste veckan. Gjort trevliga saker. Hängt med vänner. Gått på stan. Umgåtts med familjen. Och druckit vin (jo, lite "kvällstidningsmanér" har jag nog i mig iallafall): Igår över en middag med A&R, idag tillsammans med thaimat och svärmor som är stand-in för mannen (?) som är på jobbresa och imorgon ska vi äta tjejmiddag hos A, E och jag.

Inga kommentarer: