söndag 13 juli 2008

Maktkamp

Idag har vi inte varit kompisar, dottern och jag. Gnällig och klängig har hon inte släppt mig ens en meter ifrån sig, matvägrat och medvetet jäklats (vad sägs om att kasta mat på väggarna..?). Antagligen är hon less på mig och bortskämd med all uppmärksamhet från fastrar, farföräldrar och kusiner igår. Oavsett orsak så är det en kamp. Jag markerar, hon blir ledsen, vi blir sams och så gör hon om samma sak igen. Suck! Det enda som roat henne var telefonen. Så länge hon lekt med den har hon varit nöjd, så det har hon fått göra. Men försigkommen som hon är har hon självklart lyckats ringa upp både den ena och den andra. Så blir vi inte sams snart blir det en dyr maktkamp det här....

Ps. Jo, jag har provat att ge henne mobiltelefonen med knapplås, men den är inte lika poppis...

Inga kommentarer: