måndag 9 juni 2008

Vetgirig

Lite piggare insåg jag plötsligt att det redan är måndag och att jag har minst tusen saker att fixa innan helgen, däribland en del inköp av presenter och festkläder för lillan (för visst förtjänar väl E oxå att vara fin på studentmottagningar och 30-års kalas?). Men pigg nog för en vända på stan är jag inte, så jag fick raskt ta till andra medel: internet! För även om jag inser att tiden är för knapp för leverenstider kan jag ju eliminera söktiden på stan - avsevärt. Så nu har jag satt mannen på att ta sig till Rusin.nets butik i Sundbyberg imorgon och plocka upp en (av flera alternativ i butiken) klänning till E. Bra va'?!
Å när jag nu ändå är ute i den stora shoppingvärlden vore det ju dumt att inte passa på att leta efter andra saker oxå: husfärg, kläder till mig, billigt papper, ny garndesign.... Tur att jag utrustade mig med blåbärssoppa (fortfarande det enda jag får behålla....) innan jag satte mig vid datorn, för det här verkar bli en låååång sejour!
Ps. Under mitt letande hittade jag en underbar bok som verkar vara skriven just för mig: "101 saker Du bör veta hur man gör". Hur man spelar poker, jonglerar, ritar en häst eller dansar magdans. Kort sagt, allt man (jag) skulle velat kunna, men inte lärt mig. Allt finns klart och tydligt förklarat i den här boken Dessutom ges handfasta instruktioner för att undvika jetlag, läsa en karta, använda en espressomaskin, sätta upp hyllor och stoppa näsblod. Visst låter det strålande? 150 kronor hos Rusinet.net

Inga kommentarer: