måndag 9 juni 2008

All dressed up and nowhere to go - part II

Från den ena ytterligheten till den andra. En halvtimme efter att jag skrivit förra inlägget blev jag magsjuk. Himmel å plättar vilken mardrömsnatt! Vid ett tillfälle tog blöjbytet minst en timme eftersom jag varken hade krafter att lyfta upp dottern eller få av henne pyjamasen och dessutom var tvungen att ideligen ta mig själv till toaletten. Svettades och skakade något kopiöst, faktiskt så illa att jag vid ett tillfälle tuppade av och vaknade till på badrumsgolvet. Så himla läskigt- särskilt eftersom dottern låg på skötbordet och mannen fortfarande var bortrest.
För min del fortsatte eländet hela söndagen, dottern var dessvärre pigg och glad som vanligt. Men vi tog oss igenom det oxå - tack vare snälla och underbara människor. På förmiddagen levererade A blåbärssoppa och cola och strax efter lunch kom C&P för att ta hand om E så jag fick sova. Och det gjorde jag. Precis hela dagen. Vaknade till liv vid halv sju- snåret. Visserligen fortfarande skakis (fick inte behålla vare sig vatten eller soppa), men avsevärt piggare. Sov hela natten oxå och nu känns det faktiskt helt okej (är t.om. hungrig som 17!). C&P, tack snälla, snälla Ni för hjälpen. Jag vet faktiskt inte hur jag hade klarat det utan Er.

Inga kommentarer: