torsdag 12 juni 2008

Trevligt nära

Vilket galet tempo jag levt mitt liv i denna vecka! Förutom att jag fortfarande varit lite skakig efter helgens äventyr har jag haft tokmycket att göra på jobbet och varit där före sju varje morgon, haft huvudet fullt av logistikpussel och dessutom haft panik över min presentidétorka. Idag föll det mesta på plats (kanske tack vare en avkopplande séjour hos frissan och en ny frisyr...?). Sköööönt, särskilt ångesten över studentpresenten till L: jag var ju så säker på vad jag skulle köpa och var helt lugn över att hinna, trots den sena timmen, när priset fick mig att baxna. Nu blev det ett av Efva Attlings halsband och eftersom säljaren - visserligen tveksamt, det medges - översatte smyckets namn "tear solitaire" med "glädjetår" tyckte jag det var mycket passande (valde emellertid en vanlig silverkedja till hänget, inte som på bilden alltså). Så med en kvart till godo kom jag hem lastad med kassar innan jag skulle äta middag med A på nya krogen i området. Himla trevligt - även om betyget på krogen blir ett "njaaa". Men med tanke på att den bara varit öppen i drygt två veckor håller vi tummarna för att det tar sig framöver.

Inga kommentarer: