onsdag 13 juni 2007

Årets sommarpratare

Det finns nog inget som är så mycket sommarnostalgi som signaturmelodin till "Sommar" i P1. Lyssnar så ofta jag kommer åt, tycker det är spännande när intressanta människor får tala fritt och dessutom visa en annan del av sig själva genom musiken. Idag presenterades årets sommarpratare och något besviken måste jag tyvärr konstatera att det inte var fullt så många jag är nyfiken på så här i förväg.

Fast. Det klart. Några undantag fanns det. Riksåklagare Göran Lambertz (28/6) och Barbro Dahlbom-Hall (30/6) kommer säkert att beröra intressanta ämnen. Den sistnämnda har skrivit mängder med böcker om ledarskap, bl.a. ur ett genusperspektiv. Camilla Läckberg (17/7) är jag kanske inte så nyfiken på, men jag gillar hennes böcker. Rigmor Gustafsson (19/7) kommer säkert att spela fantastisk musik och Sophie Dow (1/8) verkar vara en fantastisk människa som värnar om var och ens unika kunskaper. Och Renata Chlumska (7/8), tja... en människa som bestiger Mount Everest och paddlar runt USA kan inte vara annat än intressant.


Den 23 juni klockan 13.05 sätter det igång. Läs hela listan från DN här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då blir det till att byta radiostation på jobbet, för det är som du säger spännande att lyssna på :)