torsdag 14 juni 2007

Välkommen till förorten

Hade bestämt oss för "en kväll på stan", men dissade faktiskt "stan" för förorten. Tog oss till Sickla Köpkvarter där vi smaskade i oss goda amerikanska burgare på Texas Burger Co. Smaskens! Även om valet av bilder på restaurangens vägg kan ifrågasättas: amerikanska kossor i mängder. Hur snygga bilderna än är vill jag liksom inte bli påmind om vad - eller vem - jag stoppar i mig. Rätt... osmakligt, faktiskt. Ungefär som reklamen för WC-Anka på TV: Först personifierar vi ankan ("Hej det är jag som är WC-Anka") och sen låter vi personen slicka insidan av toaletten ren! Bläsch!

Hur som helst. Sedan såg vi "Oceans's Thirteen" på Astorias nya biograf i Dieselverkstaden. Biosalongen var hur bra som helst. Riktigt sköna stolar med en "fjädrande" effekt. Och en biograf som faktiskt poppar sina popcorn själva på plats (dvs. inte får dem levererade säckvis och sedan bara varmhåller dem) förtjänar alla lovord som finns. Filmen var också bra. Godkänt bra. Man vet ju liksom vad man får: snygga män i snygga kläder som gör smarta saker och säger coola repliker i snygga miljöer snyggt filmade med cool musik. Fast storyn var sämre den här gången än de senaste två. Och Ellen Barkin är inte lika cool som Julia Roberts och Catherine Zeta Jones var i de tidigare. Fast jag blir alltid lika överraskad av Brad Pitt. Tillhör dem som inte riktigt fattat varför alla tycker Pitt är sååå snygg (det finns för övrigt en hel del jag inte förstår mig på, som t.ex. varför Sting är så stor eller hype:n kring Desperate Housewifes eller det roliga med Simpsons) - utom just i Ocean's-filmerna. Hubba-hubba! Men klår Clooney gör han ju förstås inte....

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, men tycker i o f sig att storyn var rätt tunn i tvåan/Ocean's twelwe oxå. Tyckte t.ex. att det blev lite väl tvistat när Julia Roberts filmkaraktär skulle låtsas vara Julia Roberts... Ja men Hallå?!