tisdag 29 maj 2007

One of those days

Idag har jag haft "one of those days", fast i omvänd bemärkelse. En sån där dag när allt varit toppen, trots lite halvtaskigt väder. Vaknade av mig själv, utvilad innan klockan ringde. Svenska jordgubbar i frukostfilen och skjuts till jobbet. Fortsatte mitt arbete med nomenklaturen genom att bolla med J och M, två kollegor som är minst lika stora språkfascister som jag (om inte värre), vilket innebar en hel del garv. Långlunch med våra trevliga motsvarigheter på grannenheten (för första gången i världshistorien åt jag pizza till lunch!), en lunch vi toppade med ett besök på Kungsholmens glassfabrik. Ett par timmars jobb och fika med en trevlig kollega innan M ringde och erbjöd mig skjuts hem. Lite vila på soffan och nu väntar middag samt fika med nybakade bullar hos grannen. En sämre arbetsdag kan man definitivt ha!

Ps. För den som likt mig och mina språkfascistiska kollegor tycker att det finns en "demokratisk dimension" i språket (läs: är böjda att hålla med majoriteten) är www.googlefight.com perfekt. Slå in två varianter på stavning och vips får Du veta vilken som är vanligast förekommande. Perfekt!

Inga kommentarer: