söndag 27 maj 2007

Allt annat än en lat söndag


Söndag brukar betyda sovmorgon och en lång mysig frukost. But Nooo! Kvart i fem ringde M:s klocka och en kvart senare min egen. Packade bilen och drog iväg till Norrköping för ännu en loppmarknad och för att kränga ännu fler prylar, denna gång tillsammans med M:s systrar. Gjorde ca två lakan på fyra timmar - och hade dessutom solsken och trevligt under tiden - så det var helt okej. Och även om kommersen var avsevärt mindre denna gång än sist, var det helt andra prylar som efterfrågades denna gång. Till exempel blev vi av med både böcker och CD-skivor. Så vi kom bara hem med en enda ynka liten låda med lite småprylar. Minivågen för oss!


Efteråt mötte svärföräldrarna upp och vi drog mot Söderköping för en välförtjänt glass. Vi åt glass i Söderköping på väg till Öland förra helgen och hur många sorter de än hade där var vi helt klart på fel ställe - åtminstone enligt min svägerska.


Och så rätt hon hade! Glassrestaurangen Smultronstället precis vid kanalen var som en dröm. Okej, inte den billigaste glassen jag ätit (som M sa på väg hem: Fatta att jag ätit en glass för 80 spänn!!) men det var himmelskt! M åt "Wienervals", en enorm sak med wienernougat, chokladglass, sås och mjukglass. Själv fick jag i mig en "Mary Poppins": Polkagrisglass, mjukglass, krossade polkagrisar, sås och vispgrädde. Hur gott som helst. Hit måste vi åka fler gånger!
Ps. Bilden visar en Black Lemon (svägerskans val): Lakrits- och citronglass, maräng, lakrits- och limesås. Mums det med!

Inga kommentarer: