lördag 17 mars 2012

Inte som vi tänkt, men bra ändå!

Det blev ingen övernattning för dottern igår, trots allt. Strax efter 21-tiden ringde telefonen, så det var bara att gå över och hämta Lilla Loppan. På väg hem frågade jag henne hur det kom sig att hon inte ville sova över längre: "Det kändes lite konstigt i min mage och då ville jag gå hem".
Dagen efter frågade jag henne igen om varför hon hade ändrat sig: "Alltså, jag VET att jag kan sova över, men jag var inte så taggad"!!
Men även om det inte blev fullt så mycket "egentid" som det var tänkt, blev det bra ändå. Medan dottern fredagsmyste hos L hann jag både träna och träffa bästa A&M över ett glas vin och lite mat. Och i förmiddags kom lilla L över till oss på "pysseldate" innan det var dax för födelsedagskalas hos M (Prinsesstema). Och medan hon var där hann jag träna ett pass innan det var dax att köra till simskolan. Nu "lördagsmyser" ungen och jag: vi "busar" med att titta på "gladiatorerna", äta popcorn och dricka bubbelvatten i stora sängen. Sämre kan man definitivt ha det.

Inga kommentarer: