tisdag 11 oktober 2011

Inte kasta ut barnet med badvattnet

Häromdagen påminde jag mig om att försöka minnas de bra sakerna med min förra arbetsplats. Att det är okej, även om jag inte mådde särskilt bra där. Igår kom två fd kollegor över på middag och jag insåg att jag faktiskt saknar en del av människorna på mitt gamla jobb. Men det slog mig också hur det alltid finns några kollegor som vid avslut övergår till att vara vänner. De här två är sådana. Och det är jag mycket glad för.

Den ene är bara tillfälligt i Stockholm och såg fram emot att med barnvaktshjälp kunna se fotboll med sin fru. Under middagen kom dock beskedet att barnvakten blivit sjuk och att hitta ny till en ettåring i en främmande stad är ju inte särskilt lätt. Så en stunds konfererande med dottern ledde till att jag nu har två små sovande loppor i min säng. Med andra ord kan jag nu både göra en god gärning OCH få en del jobb gjort - och det sistnämnda behövs: det blev en riktig rivstart på det nya stället. Mycket, men bra och relevanta arbetsuppgifter. Behöver jag säga att jag trivs som fisken i vattnet....?

Inga kommentarer: