måndag 7 mars 2011

Biosugen....?

Så här års, när filmgalorna avlöser varandra och jag återigen påminns om min ständiga ambition att se alla Oscarsnominerade filmer, är jag alltid väldigt, väldigt biosugen. Och som vanligt brukar det inte bli så mycket av det hela: i slutändan ser jag en bråkdel av filmerna jag tänkt på DVD. Men nu ÄR det faktiskt ovanligt många filmer jag vill se:

The Kings Speech (of course...), The Fighter, True Grit, Black Swan, The Kids are Alright, Hämnden, Sarah's nyckel, Winter's bone....

Och visst funkar listan som en mental "kom-ihåg-lapp" nästa gång jag står där i videobutiken. Men film ÄR bäst på bio. Så. Någon som är sugen på att göra mig sällskap....?


Ps. Fråga mig inte hur, men häromdagen såg vi "The Tourist" på DVD. Alltså, det var nog den sämsta rulle jag sett på mycket länge - för att inte tala om att jag retade upp mig som ... på den urusla översättningen (på vår version): förutom att Angelina Jolie's rollfigur fick olika namn och stavningar i snart nog varenda scen har jag aldrig varit med om så många stavfel förut. Helt otroligt! För Er som ännu inte sett filmen säger jag "gör något bättre av Er tid" och rekommenderar Er istället att kolla in när Ricky Gervais totalsågar filmen i sitt inledningstal på årets Golden Globe-gala. Mycket, mycket mer underhållande.

Inga kommentarer: