tisdag 8 februari 2011

Dumsnål? Tyvärr bara förnamnet....


Snön smälter sakteligen undan. Slasket och vattenpölarna lockar fram lite vårkänslor, trots att vi bara är i början av februari, och behovet av gummistövlar. Jag har ju i flera år (jo, så är det) drömt om ett par fina Hunter-stövlar (läs t.ex. här och här), men tyckt att de är omotiverat dyra. Så vad händer? För varje år har de blivit ännu lite dyrare och varje gång behov uppstått har jag köpt substitut: Tretorn (som visserligen är dyra, men som kostade i princip noll och ingenting då tack vare mannen), Viking Play och ett par korta, röda Tretorn. Men ärligt talat: inga stövlar är så bekväma som Hunter. Så när vi var på Outlet:en i Vingåker nyligen och hittade ett par där för 700 spänn kunde jag inte låta bli att plocka åt mig ett par svarta. Sju hundra! Ett riktigt fynd, alltså. Att stövlarna EGENTLIGEN kostat mig 700 PLUS 500 PLUS 600 (för hur många par gummistövlar böehöver en människa ha) vill jag inte ens tänka på.....


Ps. Fast i vanlig ordning rationaliserar jag mitt köp i efterhand: de röda korta är lite fodrade och funkar bra i trädgårdslandet vår och höst, Viking-stövlarna får också på landet som "skogspromenadstövlar) medan Hunter-paret får bli "stadsstövlar". Så där, ja! INGA onödiga köp här inte...!

Inga kommentarer: