tisdag 14 december 2010

Jul på konst och folk


Häromveckan fick jag i uppdrag att vara lite mer specifik kring min födelsedagsönskan, något som tog mig till söders höjder. Hornsgatspuckeln, närmare bestämt. Jag är verkligen förtjust i området kring Mariatorget där små butiker och gallerier ligger vägg i vägg med lite trendigare butiker (Efva Attling, Pure and Simple), pyssel-dito (Skapa Hobby), trevliga fik och restauranger (Rival m.fl.) och Stadsmissionen. Dessvärre hade jag ont om tid, så det blev inte riktigt det njutbara strosande jag planerat. Men en snabb sväng på Konst & Folks utställning med barnboksillustratörer hann jag med. Orginalteckningar och målningar av Stina Wirsén, Kristina Digman, Camilla Lundsten och Moa Hoff, men också böcker och affischer av de fyra talangfulla kvinnorna. Ett återbesök i lugnare mak är ett måste, liksom åtminstone något inköp. Dessutom har jag bestämt mig för att gå med i Konst & Folk's konstklubb: - Efter mitt jobbyte i vårvintras är jag inte längre med i något konstlotteri, så detta blir perfekt.
Ps. Boken på bilden är helt underbar - ett måste när min lilla sockerbagare blivit ytterligare något år!

Inga kommentarer: