onsdag 8 september 2010

"Nya" böcker....?

Det står en hel rad med ny litteratur i min hylla.... Jag summerar de senaste dagarna och konstaterar att det blivit en hel nya böcker, men till väldigt liten peng. Å sån't är ju alltid bra. Det började i lördags då det var jätteloppis utanför Ikea i Kungens kurva. Köpte ett jättefint exemplar av "ABC-boken" av Jan Lööf till dottern för en femma. Dagen efter gjorde vi en söndagsutflykt till Siggesta gård där det bland annat var "bakluckeloppis". Kom därifrån med "Gabriellas trädgård"av Gabriella Dahlman och "Den perfekta frukosten" av Fredrik Paulún för tio kronor styck. Å igår hade Åhléns "minibokrea" och jag kunde inte motstå "En Blommande Trädgård" och "Barnets första sex år" av Nina Misvaer för 49 kronor styck. Och idag kom det ett mail om att bokhyllan på jobbet skulle tömmas, bara att ta för sig. Så jag snodde åt mig Mariannes Fredrikssons "Den som vandrar om natten" (mitt ex är sönderläst och håller på att ramla isär)och Lotta Thells "I skuggan av värmen". Och som grädde på moset fanns en av Debbie Bliss stickböcker i brevlådan när jag kom hem. Totalt sju böcker för drygt 200 spänn är ju inte illa. Hurra - nu ska här läsas (och stickas)!

Inga kommentarer: