måndag 9 augusti 2010

Livet på landet: så lätt och ändå så tungt

Våra lata dagar på landet fortsätter. Eller, lata och lata.... Visserligen har vi semester och visserligen tar vi dagarna som de kommer, men vi sliter hårt ändå. Förutom att lekstugan är på väg fortsätter krattandet och röjandet på det som förhoppningsvis ska bli en schysst gräsmatta om nå't år. Och även om jag delat in gården i "mentala sektioner" för att inte knäckas totalt av hur stor yta som ska krattas och hur mycket sten det är, blir jag nästan lite manisk: Jag kan helt enkelt inte sluta kratta...! Ryggen är paj, nacke och axlar skriker, armarnas muskler är slut, baksidan av låren värker och jag kan räkna till sju blåsor i händerna. Men alldeles nyss bokade jag massagetid: en timmes härlig avkoppling blir det på fredag. Och då vill det till att krattningen är färdig innan dess. För att fortsätta kratta efterårt är att slänga massagepengarna i sjön.... Antar jag.

Inga kommentarer: