söndag 4 juli 2010

Sol på nosen

Efter den långa kalla vintern och en vår/sommar som dröjt har väl längtan efter sommarvärme varit större än vanligt detta år. Och den här helgen fick vi väl så vi teg allihopa. Härligt! Fast helt nöjda är vi väl inte: - Var det inte lite VÄL varmt...?
Själv klagar jag absolut inte. Igår hängde vi vid Hellasgården hela dagen: Vi kom dit redan vid halv tio och fick en bra plats med både sol och skugga. Så bra att vi stannade ända till fyrasnåret då mannen bjöd sina tjejer på glass medan han handlade middagsmat. Sen blev det en drink och lite tapas på balkongen. Med andra ord, ett perfekt sätt att spendera årets hetaste dag på.
Och idag förundras jag över hur mycket vi orkat och hunnit med - trots hettan - utan att det känts ett dugg stressigt. En löptur runt sjön innan frukost och medan mannen drog iväg på sin löprunda stack dottern och jag tillbaka till sjön där vi fick sällskap i badet av dagiskompisen L och hennes mamma. Ett par timmar senare åt hela familjen lunch och sov middag innan vi åkte på finast D:s 5-års kalas. Därifrån bar det av hem till dagiskompisen S där vi lekte och fikade på balkongen medan mannen hade "jobbsnack" med S:s föräldrar. Å sen var det dax att packa och vinka av mannen och dottern då de åkte för att spendera två veckor på landet. Och nu njuter jag av tystnaden med ett glas rosé på balkongen. Fast känslorna är helt klart dubbla: för även om jag ser fram emot ett par veckor med egen tid och självbestämmande, saknar jag dem förskräckligt allraredan....

Inga kommentarer: