fredag 16 juli 2010

Åååh, vilken fredag!

Igår kväll kom den efterlängtade familjen hem på snabbvisit. Så mysigt (även om mannen inte omedelbart instämde i mina glädjetjut: - han och dottern var osams efter de nästan rekordlånga åtta timmarna de tog på sig för att komma hem på grund av dotterns trilskande och envisande....). Å med dem hemma å lediga - å ett helt gäng kollegor som jobbade sista dagen inför semestern - kan jag inte påstå att min arbetsmotivation var på topp. Men vid 14-tiden kom dottern till jobbet lagom till fredagsfikat (glass) en stund så att mannen skulle kunna få uträtta några ärenden. Då hade de två redan hunnit klippa sig hos finaste frisören och ätit lunch. Sen mötte vi honom i Äventyrsparken, en del av Kungsträdgården med massor av (GRATIS-) aktiviteter för barn. Vi fikade, åt glass, red häst, klappade en orm och en fågelspindel och gjorde en massa annat bus. Inte undra på att ungen aldrig ville gå därifrån! När vi väl kom hem var timmen senare än vanligt och ingen av oss var ens sugen på att börja fundera på vad vi skulle äta. Så istället för hemlagat blev det "utelagat" på "stamkinesen" som lägligt hade öppet sista dagen innan semestern och serverade oss nya delikatesser (nya favoriter, kan jag tillägga). Kilovis med god mat och ett par kalla senare jäste vi i soffan (dottern höll nog ut i tre och en halv minut....) framför en riktigt bra rulle på TV8: The Contender (har sett den förut och älskar Joan Allens karaktär Laine Hanson - önskar jag kunde säga att jag gjort på samma sätt, men troligen inte.....) Med andra ord: alldeles oplanerat en riktigt riktigt bra dag!


Inga kommentarer: