torsdag 22 april 2010

Ombytta roller...?

De som känner mig vet att jag avskyr stereotyper och generaliseringar. Att tillskriva människor - individer - vissa egenskaper bara för att de råkar ha en viss etnisk bakgrund eller ett visst kön är oftast så dumt att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.

Men ibland kan inte heller jag låta bli.....
Här hemma skämtar vi nämligen ofta om att vi lever i ett omvänt förhållande, mannen och jag. Medan han gillar sötsliskiga drinkar och choklad, är jag något så ovanligt som en tjej som STARKT OGILLAR choklad och väljer whisky och konjak framför sötslisk vilken dag som helst (för även om det är på skoj baseras ju skojigheterna på fördomar om män och kvinnor...). Att jag dessutom aldrig rakat benen (nope, aldrig någonsin!) blev liksom bara "gräddet på moset" (??) när mannen ikväll ställde sig och gjorde just det: Rakade benen....!!

Tro nu inte att han är smygtransvestit eller bara väntar på att få komma ut ur garderoben (fast säker kan väl ingen någonsin vara...?). Nej, allt handlar om träning och satsningen framåt: hårlös kan han vinna några sekunder i simbassängen och minska risken för sårinfektioner om han vurpar med hojen (åtminstone SÄGER han det....). Fast särskilt sexigt med bebislen hud på benen på en fullvuxen karl (nåja) är det inte. Dessutom har jag redan börjat gruva mig för hur det kommer att kännas när håret växer ut igen....

Inga kommentarer: