tisdag 2 mars 2010

Tidsbristen - kreativitetens största fiende?

Det senaste året har min lust att scrappa varit lika med noll. Har liksom inte haft någon kreativitet alls på det planet. Istället har det blivit desto mer stickande, virkande, pärlande - och inredning, så klart. För husbygget får man väl oxå säga är ett "pysselprojekt"? Särskilt den kommande trädgården, som ju är ett "nybörjarprojekt".

Funderar oxå på om bristen på lust att scrappa oxå kan hänga samman med någon slags "måste"-känsla: Eftersom jag inte har någon som kan berätta om de små tingen från min barndom, har det alltid känts viktigt för mig att dokumentera dotterns liv i stort och smått. Och med allt annat som oxå ska göras hamnar jag ovillkorligen ett - eller flera - steg efter. Och vips har scrappandet blivit ett "måste"och - kanske - ett stressmoment. Därför känner jag mig enormt lockad av Becky Higgins "Project life". Projektet erbjuder också produkter för en slags "grunddokumentation" som ju inte hindrar att samma bilder används i mer utförliga "scrapbooking-berättelser" när andan faller på. Tål att tänkas på, helt klart.


Ps. För att få inspiration och ett hum om hur slutprodukten ser ut, kolla under fliken "inspiration" här och Ali Edwards project life här.

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, det här ser ju hur intressant ut som helst! Såg en introduktionsfilm om detta kit och det började klia i scrapfingrarna! Har nu kollat lite vad kalaset skulle kosta att få hit och det blev dyrt, över 800:-. Jag får fortsätta försöka som jag gör, även om det tar tid! Kram, Helena