onsdag 24 mars 2010

Förlåt en dålig mor

Vid dagishämtningen igår möttes jag av en tokglad unge som studsandes förklarade att hon ville gå hem - bums! Humöret svängde dock då ytterkläderna skulle på: när jag satte på henne skorna sprutade tårarna och hon vrålade "fel fot, fel fot". Tålamodet tröt när jag för sjuttioelfte gången påtalade att skorna VISST satt på rätt fot och till slut kom vi iväg. Allt frid och fröjd. Imorse när mannen skulle sätta på dottern skorna noterade han att vi fått fel skor med oss hem: De jag hade tvingat på dottern var två nummer för små...!
.
Så jag fick be om ursäkt. Både till dottern och till V, vars skor vi tagit. V verkade dock inte särskilt ledsen över fadäsen. Särskilt inte som dottern bad om ursäkt med två egenbakade hallongrottor i handen under föräldrafikat på dagis. Alltså, jag kan inte nog ösa lovord över vår förskola. Personalen är alldeles alldeles fantastisk! De bryr sig, ser varenda unge och förbättrar verksamheten kreativt varje dag ( de spelar t.ex. teater för ungarna). Att en av dem dessutom var med på tillställningen trots att hon egentligen hade semester idag tycker jag säger en hel del om vilken stämning som råder.
.

Inga kommentarer: