tisdag 5 januari 2010

Meddelande från Persbrandt

Så var december över för den här gången och med det även slut på överflöd och matfrossa (nåja...). Eftersom det är så med mig att jag dessutom fyller år mitt opp i allt så kan det ibland bli lite väl mycket av det goda. Och vad passar då bättre än att skänka en tanke till dem som inget har? Just så tänkte fina Mor som gav mig 10 kg gröt i födelsedagspresent (fast mitt personliga meddelande från Mikael Persbrandt tycks ha försvunnit på vägen....). Dessutom fick hela familjen en get av våra fina grannar på landet. Är så tacksam och stolt för dessa fina gåvor - och faktiskt lite lättare om hjärtat. Som om det dåliga samvetet över hur himla bra vi ändå har det blir lite mindre dåligt. Och med det sagt - å julaftonens presentöverflöd - funderar jag på om vi till nästa jul borde införa en julklappskvot för dottern: Max två paket - totalt - resten till bättre behövande.

Inga kommentarer: