torsdag 26 november 2009

Några tankar mitt i veckan...

"Green is the colour of the day". Jag är ju som bekant lite färgskygg, men igår bar jag en stickad grön väst över min vita skjorta, mörkblå jeans och svarta skor. Tror Ni inte att min chef kliver in med jeans, svarta skor, vit skjorta och en grön stickad väst - i exakt samma nyans som min! Självklart haglade kommentarerna: "ringer Ni varandra på morgonen, eller?", "nu är det jul igen" och "har Er sektion någon egen grafisk profil på gång...?". Efter jobbet - å träningspasset, klapp på axeln till mig - fikade jag med finaste A o M: A bar en grön T-shirt under kavajen och M en grön kappa till sin svarta kostym - båda i samma gröna nyans som min väst och väggen bakom oss. Grönt är helt klart skönt!

Varför sätter vi oftast andra och deras behov före våra egna? Är andra viktigare i vårt liv än vi själva?

Mina nyvunna kunskaper sätts verkligen på prov. Dessa jobbtider är galna! Dagarna försvinner i möten utan att jag hinner göra det jag ska. Och nu väntar ett par resor med ännu mera jobb. Längtar efter jullov....

Skrattar åt alla ord som fullkomligt flyger ur dotterns mun och som dessutom har ett sammanhang. Tidigare i veckan hävdade hon med kraft att hon har en storasyster och förrgår pekade hon dessutom ut denna storasyster för mig. Kanske dax att fråga mannen hur det faktiskt förhåller sig.....

Världen är full av hemskheter, galenskaper och allmänna knepigheter. Flera av dem tycks drabba människor i min närhet. Om det var jag, om det var vi, hur hade jag då reagerat? Hade jag orkat?

Inga kommentarer: