fredag 13 november 2009

"Let's do lunch"

Den här veckan har gått i "lunchandets" tecken: - Jag har haft trevliga lunchdejter varje dag. Inte så att jag vanligtvis äter lunch ensam. Har jag inga planer äter jag oftast tillsammans med mina närmaste kollegor, antingen med medhavda lådor i lunchrummet eller ute. Men den här veckan har lunchtiderna alltså varit bokade på förhand. Och jag gillar verkligen lunchträffar. Särskilt nu. Eftersom hösten varit ovanligt jobbig har den också varit ovanligt osocial. Och eftersom småbarnsföräldrars möjligheter att vara spontana med AW-träffar flera gånger i veckan är lunchtimmen ett ypperligt sätt att "logga in" - kolla läget, vad som hänt och vad som är på gång - hos alla vänner jag försummat - å samtidigt äta god mat. Oftast iallafall. Dessutom har det varit tid för återhämtning, något som behövts denna första vecka med full tid.

Vurma, Sthlm Taste, Tre Bönor, Spisa hos Helena och Roppongi avverkades denna vecka.

Inga kommentarer: