torsdag 8 oktober 2009

Comfort Food

Det sägs ju ofta att mat är kärlek. Jag är den första att skriva under på det. Mat är kärlek på så många olika nivåer. Å även matminnen är omhuldade av kärlek. Mormors kålpudding till exempel. Min mormor gjorde en grym kålpudding (inte den enda maträtt hon var grym på efter att ha jobbat med mat i hela sitt liv....). Bara minnet av den gör mig väl till mods och lättare om hjärtat, precis så där som "comfort food" ska göra. Och även om min aldrig ens är i närheten av mormors kan jag, så här efter att just fyllt frysen med en laddning, konstatera att det oxå är "comfort food" att göra kålpudding: Medan jag hållit fingrarna sysselsatta har jag kunnat tänka igenom dagens nyheter i lugn och ro. Och jag har kommit fram till att visst är det lite lite obehagligt, men särskilt överraskande är det inte. Och jag är absolut inte rädd. Men tack alla Ni som hört av Er - Omtanken värmer!

Inga kommentarer: