måndag 14 september 2009

Lite av varje - den bästa sortens helg

Med tanke på hur "måndagstrutter" jag varit idag är följande rader inte så lite motsägelsefulla, men jag har har haft en toppenhelg som verkligen laddade batterierna. I fredags mötte jag upp mannen och dottern för en glass i parken innan vi lagade fredagsmat, delade en flaska vin och familjemyste i soffan. I lördags promenerade finaste A och jag runt söder i solen, shoppade (inte jag, tyvärr), blev kär (jag - i en skinnjacka, tro't eller ej) och åt lunch. Dessutom hann jag få en hel del egen tid i soffan med en bok innan man och dotter kom hem efter en dag på Skansen ihop med D, M o S. Storhandlade och blev så trötta att vi hämtade pizza till middag (någon klok människa lär någon gång ha uppmanat mänskligheten att sluta ha dåligt samvete för hämtpizza: - tänd ett ljus och korka upp ett gott vin och njut istället. Å det var precis vad vi gjorde!). Söndagen började med bröd- och cupcakesbak, sen lååång brunch med ett gäng vänner (sju fina vuxna och tre söta små var vi runt bordet - en härlig, underbar skara) som dessutom hade den goda smaken att fixa vår dator (Tack!) och lite hemmapyssel medan mannen drog ut på löprunda. Familj, vänner, barnaktivitet, ärenden OCH egen tid. Det Ni! Hde det bara funnits ett träningspass och en liten middagslur instoppad någonstans oxå så hade helgen varit alldeles perfekt. Men vem har sagt att man inte kan vara nöjd ändå?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köp jackan! Du var superfin i den, och det var en underbar lördag tusen tack :) stor kram A

Lilla Pricken sa...

Hmmm...ska definitivt överväga saken... Å tack själv för mysdagen!

Jocke sa...

Fixa datorn var väl det minsta jag kunde göra. Fast du har inte berättat om du saknar nåt än, men jag tolkar det som att allt var kvar? :)