söndag 19 juli 2009

Semester i stan

Eftersom mannen ännu en gång är på resande fot (denna gång en tiodagarstur till Småland) får dottern och jag semestra i stan på egen hand. Har för länge sedan insett att det är helt annorlunda jämfört med förra sommaren: En dagisvan tvååring har liksom helt andra (läs:större) behov av stimulans. Och eftersom vi två är i princip de enda hemmavarande i vårt område (åtminstone känns det så) är det inte bara att släppa ut henne i parken. Fast å andra sidan har jag ju länge sagt att jag skulle vilja vara "turist i min egen stad" och ta del av allt Stockholm har att erbjuda. Så nu har jag lusläst julinumret av gratisbroschyren "Barn i stan" (som innehåller 269 tips) och målsättningen är att hitta på något skoj varje dag. Vi får väl se hur det går.....

Idag blev det iallafall en promenad över bron där jag "checkade" in dottern på "MiniSATS": medan jag tränade en dryg timme hade hon ett tiotal barn att leka med (hon ville knappt gå därifrån). Ett "pit-stop" hemmavid för lunch och middagslur, sen tog vi cykeln till Aspuddsparken där vi hälsade på griskultingar (två bedårande skära saker, födda den 23 juni), kaniner och killingar innan vi gungade i typ en timme i sträck. Efter middag, Bollibompa och välling sover dottern nu som en stock. En riktig mysdag med skoj för både mor och dotter.

Inga kommentarer: