söndag 10 maj 2009

"Jobbigt" med släkten

Helgen har gått i släktens och arbetets tecken. Redan i fredags styrde familjen kosan mot landet med ett uppdrag: - Att renovera badrummet hos rara svägerskan med familj (...eller ja, åtminstone byta tak och sätta in fläkt och element). Mannen var kanonduktig och gjorde jobbet avsevärt snabbare än någon trott (själv gjorde jag väl inte så där väldans mycket - hade, av olika skäl, order om att vila. Så jag gick mest runt och hade dåligt samvete för att jag mest agerade "gökunge". Men lite städning och rensande i rabatterna blev det i alla fall....). Och till dotterns förtjusning (å vår så klart!) blev det gott om tid till att hänga med i princip hela mannens familj. Till lördagens grillmiddag kom mannens lillasyster med familj, på söndagen träffade vi storebror och hann hälsa på mannens mormor och morfar som oväntat kom förbi. Dessutom hann vi virka ett par rutor till dotterns filt, svägerskan och jag. Åsså sydde jag två par byxor till henne på svärmors "overlock"-maskin (bilder kommer så småningom). Således en helt ny värld: Virka OCH sy - vem 17 hade trott att jag skulle göra DET?!

Inga kommentarer: