fredag 15 maj 2009

Fulltecknat

När jag synkade min privata kalender med den på jobbet imorse insåg jag att varenda helg till i mitten på juli ta mig 17 är uppbokad. Nästa helg är det badrumsfix på landet, helgen därpå springer mannen Stockholm maraton och helgen efter det är han i Motala eftersom det är Tjejvättern/Halvvättern. Själv tänkte jag gå på examensfest och tjejmiddag innan han kommer hem lagom till Springsteen-konserten söndagen den 7 juni. Sen rullar det på av bara farten. Helgen därpå är mannen i Motala igen (Vätternrundan) medan dottern och jag firar S som tar studenten. Sen är det midsommar, 2-års kalas, födelsedagskalas, mannens kick off-helg med jobbet och barndop. Efter det är det - hör å häpna - en obokad helg, men redan veckan därpå drar mannen iväg till till Småland på jobb. Å sen är vi framme vid semestern.... Galet. För även om det så klart bara är roliga saker kan det kännas lite övermäktigt ibland. Så den här helgen ska jag å dottern ta det extremt lugnt medan mannen är i Göteborg: Utöver den - numera traditionella - söndagsmiddagen med familjen på söndag är almanackan härligt obokad, så det gäller att njuta!

Inga kommentarer: