onsdag 27 maj 2009

Dotterns dagis är fantastiskt!


Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jösses amalia vad vi är nöjda med dotterns förskola! Dagens dagisvistelse var av det mer ovanligare slaget: på schemat stod nämligen avdelningens första heldagsutflykt (hittills har utflykterna bara varit halvdagar eftersom barnen hittills varit så små). Personal, barn och några föräldrar begav sig till Aspuddsparken där lek och bus i lekparken varvades med att hälsa på alla djuren. Förmiddagsfrukt, lunch (grillkorv), middagslur och mellis - allt klarades av utomhus. Fast visst är det konstigt: Även om dottern verkligen uppskattade lekparken och djuren var det absolut roligast att springa i full fart nerför en liten, liten backe tillsammans med alla kompisarna....

Själv är jag så glad och tacksam över att få en inblick i dotterns "vardag" (mannen och jag bytte av varandra vid lunchtid). Att få se hur hon interagerar med sina egna kompisar. Och visst nyper det lite i hjärtetrakten när jag ser hur hon uppriktigt gillar sina "fröknar" (och de henne), när hon och några småkompisar inte tycks kunna sluta kramas och att hon är en av två som "valts ut" för att hjälpa de tre nya barnen till rätta den här första veckan. Stolt morsa är bara förnamnet!

1 kommentar:

Lilla Pricken sa...

Ps. Dagen tog på krafterna hos både små och stora: När vi var hemma igen strax efter 16 lade sig dottern på vardagsrumsgolvet, blundade och sa att hon ville sova.... Lyckades hålla henne vaken till halv sju, men då somnade hon på tre röda sekunder! =)