tisdag 7 april 2009

Antiklimax

Just nu är familjen (läs: Lilla Pricken i egenskap av "familjens projektledare") mitt uppe i logistiska utmaningar och frivolter: planera, packa och förbereda inför vad som förhoppningsvis ska bli en paus på landet. Och då vill man ju inte stå fast vid spisen eller fundera på vad 17 man ska äta, bara för att upptäcka att det är röda dagar och stängt i affären. Så vi lagar mat, handlar mat och stoppar i frysen så att det mesta ska vara färdigt.

Dessutom har jag huvudet fullt av pyssel- och läsprojekt inför alla långa, lata dagar jag räknar med att det ska bli. Så jag stressade från jobbet för att hinna till Nysta innan dagishämtning: - Bara för att upptäcka att butiken upphört! Jaha. Så då passade jag på att smita in på favvisbutiken runt hörnet, Syster Lycklig. Tänkte äntligen köpa den där vaxduken vi spanade på i deras webbutik i helgen. Men icke. Den sålde slut i lördags. Jaha. Fast när jag var där kom jag på att jag kunde köpa påskpresenten till E, en prickig dockservis från Rice. Men inte det heller. Den röda var nämligen slut. Trött, besviken och svettig satte jag mig på tunnelbanan för att åka hem. Tomhänt. Just då ringer mannen. Han är i krokarna. Vill jag ha skjuts hem...? Om jag vill! Hoppade av tåget - å sprang av en slump förbi en leksaksaffär som hade just den rödprickiga servisen. Så det blev inte alldeles dumt i allafall....

Inga kommentarer: