fredag 6 mars 2009

Bästa Bounce - hittills

Shit, va' bra det var! Trots att jag var aptrött, gnällig, hade ont i ryggen och i huvudet - å egentligen bara ville hem och sova - så var det fanimej den bästa Bounce-föreställningen jag sett (tror jag sett åtminstone fyra-fem stycken - om jag räknar gratisföreställningarna i Vita bergsparken). Visst, lite jobbigt var det att stå hela föreställningen. Särskilt som mina planer på att hinna hem och vila lite mellan jobb och nöje gick i stöpet. Men å andra sidan gick presentjakten på stan bättre än planerat och vi fick sittplats i baren på "Å himlen därtill" (där det blev ett par glas vin och en Toast Skagen till ackompanjemang av den vidunderliga utsikten), så jag ska inte klaga. Och föreställningen var riktigt, riktit bra. Ett bra tema (rädsla) med ett bra visuellt grepp (olika perspektiv) där allehanda fobier tydliggjordes (spindlar, höjder, våld, mobbing.... det enda jag inte riktigt fattade var ett dansnummer där dansaren skär sig själv, men har i efterhand förstått att det handlade om självdestruktivt beteende). Någon i publiken spekulerade i att detta troligen är den sista föreställningen som Bounce kommer att göra. Om så är fallet måste Ni genast springa och köpa biljetter. Föreställningen visas till och med den 25 april.

Inga kommentarer: