onsdag 25 februari 2009

(O)nödiga saker

En del saker förstår jag inte hur jag nånsin klarade mig utan. Oftast är det just de prylarna som jag hade svårast att se något behov av innan jag hade dem: mobiltelefon, stavmixer, zestjärn, lattevisp.... Trots att jag vet detta finns det en del saker jag svurit på att jag aldrig någonsin kommer att ha något behov av. Champagnevisp är en sådan. Även om jag fattar tanken är det ett strålande exempel på en totalt onödig pryl. Även olivurkärnare har hört till denna kategori. Men jag får krypa till korset. Med dotterns förkärlek till oliver och ovilja att spotta ut kärnorna (det sitter ju alltid lite, lite olivkött kvar på kärnorna som hon kan gå miste om genom att spotta ut....) så har ett behov uppstått. Dessvärre tycks de vara slut överallt. Till mitt förtret tvingas jag alltså leta vidare.....

Finns på Bruka design och kan - enligt uppgift - även användas till körsbärskärnor.

Inga kommentarer: