lördag 7 februari 2009

Blingbling

Sen jag fick dottern kan jag inte låta bli att förundras över hur otroligt mycket prylar det finns att köpa till barn. Och alla marknadsförs självklart som "måsten" och "omöjligt att klara sig utan". Dessutom häpnar jag över hur mycket pengar det går att spendera på skitsaker. Av en händelse hittade jag Fluffbabes där denna "blingade" napp finns att köpa för 399 kronor. Jamen, va'?! Min första fråga är vem i helskotta som skulle vilja HA en sådan, min andra är hur vettigt det är att lägga fyra hundra spänn på en sak som försvinner i parti och minut?Just nu har vi t.ex. ett tiotal nappar i omlopp till dottern: ibland är alla tio på plats, ibland finns inte en enda att uppbåda - hur vi än letar. Tio nappar á fyra hundra... You do the math! Dessutom ska ju de små tröstarna bytas ut med jämna mellanrum - av både säkerhets- och hygieniska skäl.

Inga kommentarer: