onsdag 19 november 2008

Hämta är bäst

Efter snart en hel höst av förskoleerfarenhet kan jag bara konstatera att det är så mycket bättre - och roligare - att hämta än att lämna. Även om jag är lätt stressad över att inte hinna få ihop mina timmar när jag går tidigt för att hämta är det ändå skönt att pipa iväg medan de andra fortfarande sliter sitt hår över rapporter, underlag, definitioner och vad det nu vara månde (särskilt de dagarna jag varit på jobbet strax innan 07.00 och faktiskt gjort mina timmar....). Och för det mesta blir E så glad att se mig - bara det kramar till runt hjärtetrakten!
Så himla mycket bättre än att försöka hitta den där perfekta avvägningen med att låta E sova så länge som möjligt utan att bli försenade. Att försöka skynda på med att få på galonisar, stövlar, thermobyxor osv. UTAN att få snor, sand och missat frukostkladd på kostymen. Och att alltid vara lite, lite för sent ute för att hinna i tid till det är där morgonmötet, dvs. att slippa springa in med andan i halsen, kastrullock under armarna - utan mötesagenda - medan övriga församlade svala och lugna hunnit förbereda mötetspunkterna OCH druckit en kopp kaffe i lugn och ro....
Så himla skönt det är att det oftast passar mannen bättre att lämna.

Inga kommentarer: