onsdag 26 november 2008

Från töntigt till trendigt

Jag har alltid gillat att pyssla. I hela mitt liv har jag hållt på med garn, papper och pärlor. Stickade mina första tröjor när jag var 14-15 år. Under mina tonår var det högsta nördvarning på sån't. Men nuförtiden är det ju trendigt att pyssla. Plötsligt går det mode i sånt som hade töntstämpel. Snacka om att saker och ting förändras. Eller... rättare sagt, hur vår syn på saker förändras.
...Å apropå töntigt. Fjällrävens "kånken". Det var det typ bara de "riktiga" nördarna som hade (läs: inte jag....), de med fotriktiga Eccoskor, fula frisyrer och mössa (har bloggat om mössfenomenet tidigare). Å tro't eller ej, men idag tycker jag Kånken är både snygg och cool. Har länge velat ha en "miniatyr"-Kånken till dottern att ha till och från dagis (ej nödvändigtvis rosa....). För egen del har jag fortfarande ett visst motstånd mot ryggsäckar, hur vettigt och bra det än är: - Jag är nog ingen ryggsäcksmänniska. Har aldrig varit, även om jag försökt ibland. Det SKA ju vara så bra för ryggen. Men faktum är att jag faktiskt kan tänka mig en Cracker-rygga från Haglöfs. De är riktigt, riktigt snygga (..å praktiska: - tror att en del av o-charmen med att alltid behöva det som är längst ner i säcken är fixat med hjälp av sidoöppningen. Å för den som undrar är den gröna Cracker-säcken i storlek medium ap-snygg!)

Inga kommentarer: