tisdag 4 november 2008

Dax att sluta?

Det brukar ju ofta sägas att fem år på samma jobb är lagom, sen är det dax att gå vidare. Själv hör jag ju till den där löjligt lojala sorten, den som är helt obenägen att strategiskt planera min yrkesbana. Mitt motto är istället att sluta innan jag blir bitter. Innan jag börjar snacka eller tänka alltför illa om chefer, företaget/organisationen eller kollegorna. Tror att det är det enda sättet att hålla geisten uppe, det enda sättet att undvika att må dåligt och ta den dåliga jobbsituationen med sig hem till familjen. Dessutom tror jag det är det bästa tillfället att söka nytt jobb. Innan man vantrivs, alltså. Så att det inte står och faller med om man får den nya tjänsten eller inte. Just där är jag. Har faktiskt slängt iväg ett par ansökningar, men är faktiskt precis lika nöjd om jag inte får dem. Jag gillar ju fortfarande mitt nuvarande jobb.

Ps. I Metro fanns häromdagen lite tips inför eventuell(a) anställningsintervjuer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm spännande..


Har ni lust, tid och möjlighet att svänga förbi oss i Sparreholm på lördag? Den där viltmiddagen vi pratade om...

Heja Obama!

E

Lilla Pricken sa...

Å typiskt! M jobbar dessvärre hela helgen (såg Ni den snygga reklambilden i tidningen igår?). Hur har Ni det nästa helg?

Och jag instämmer: Heja Obama!