tisdag 7 oktober 2008

Götet tur å retur i känslomässig berg-o-dalbana

Idag har jag gjort ännu en gång gjort Göteborg i 190 knyck. Anlände lagom till lunch, "did my thing" och tog tåget tebax. Så var det planerat. Eller inte. För så fort jobbet landade på mitt bord planerade jag för åtminstone en timmes besök i stans bästa butik - åtminstone för såna som mig: Strikk på Vallgatan (för övrigt är området runt Grönsakstorget ett av mina favvisställen i stan. Andra platser jag gillar är småbutikerna runt Haga, Feskekyrkan och saluhallen - som väl måste sägas höra till det förstnämnda området.... ) . Så gissa om jag var besviken när mitt timslånga jobb blev mycket längre än så. Mitt tåg skulle gå 16.42 och klockan var en bra bit över 16 när jag lämnade kontoret. Men "dåligt för själen, bra för plånboken", tänkte jag och gick för att hämta ut min bokade biljett - som plötsligt inte fanns! Och fullbokat var det. Så det blev till att stanna ytterligare en timme i Götet: Gissa var den spenderades....?!

Ps. Hur mycket det än kliade i fingrarna blev det faktiskt bara garn till en tröja och en mössa. Fast jag hade kunnat köpa hela affären - lätt!. Blir så himla inspirerad där. Å så roligt att butiken blivit så mycket större/bättre sen jag hittade ditt första gången för ett gäng år sedan.

Inga kommentarer: